SERM

SERM to zarządzanie reputacją w wyszukiwarce internetowej, czyli jest to pozcyjonowanie wizerunkowe.

SERM opinie o firmie
SERM – opinie o firmie

SERM – główne założenia

Budowanie pozytywnego wizerunku marki w internecie to podstawa jakichkolwiek działań. W obecnych czasach w których konkerncja jest olbrzymia, świadomość klientów jest wysoka konieczna jest kontrola nad tym co wyświetla się na zapytania brandowe.

Trzeba te zapytania regularnie monitorować, sprawdzać i odpowiedni reagować.

Na czym polega zarządzanie reputacją

Od strony technicznej polega to na tym że jeżeli pojawiają się negatywe nieuzasadnione opinie to prosi się o ich usunięcie. W tym samym momencie przystępuje się do działań majacych na celu prześcignąc nagtywną opinie, stronę z negatywnymi opiniami przez wyniki o wydzwięku pozytywnm. Podstawą tutaj jest publikacja artykułów PRowych, optymalizacja treści na własnej stronie, odpowiednie zadbanie o Social Media. To wszystko musi być poprarte odpowiednim link buildingiem ale to już tajemnica każdej firmy SEO.

Zarządzanie reputacją marki – dla kogo i za ile

Praktycznie każda firma która pragnie wypromować swój brand musi skorzystać z usługi SERM która jest też integralną częścią współczesnego pozycjonowania. W zależności od branży, oferty specyfika samej pracy jest inna bo inaczej to bedzie wyglądało dla małej firmy świadczącej usługi lokalnie a inaczej dla dużego sklepu internetowego jednak podstawowe zasady będą dokładnie takie same.

Osobne wycenianie uslugi jest dość rzadkim zjawiskiem najczęściej jest ono elementem porządnego pakietu SEO. Zdarzają się wyceny tylko za naprawę opinii jednak usługa sama w sobie nie będzie tak skuteczna jak w połączeniu z SEO PR czy SXO