SEO in House w naszym wykonaniu to usługa polegająca na tym że budujesz wewnetrzny dział SEO z naszym udziałem a my jesteśmy pracownikami Twojej firmy. Przecwiczyliśmy to jako freelancerzy SEO pracując dla dużych organizacji i to się sprawdza. Jesteśmy dostępni dla Ciebie w okreslonych godzinach, mamy Twojego firmowego maila, dostęp VPN, używany slacka i jesteśmy dla otoczenia pracownikami tylko rozliczamy się B2B

Własny zespół SEO


Przede wszsytkim na pewnych etapach rozwoju firmy/e-commerce posiadanie własnego zespołu SEO, trafficowego staje się koniecznością. Możliwości agencji kończą się wtedy gdy serwis jest duży, organizacja jest duża i żeby przeprocesować jakieś zmiany nie wystraczy już tylko forward maila z audytem do „informatyka”. SEO w przypadku dużej organizacji, dużego trafficu już wygląda zupełnie inaczej.

Przede wszystkim przy dużym projekcie e-commerce, praca nad SEO to codzienna cieżka praca a nie to co jest podstawą pracy w każdej agencji czyli audyt raz na rok z wytycznymi, raz na miesiąc raport pozycji, widoczności. Bo poza audytem który zdiagnozuje nam większe problemy trzeba przede wszystkim pilnować wielu rzeczy takich jak:

  • Zgłaszania poprawek, sprawdzania ich statusu, rozmowy o taskach z progarmistami
  • Uczestnictwp w całym procesie releasu poprawek nie tylko SEO ale tych które mogą mieć wpływ na kondycje serwisu w wyszukiwarce, To uczestnictwo jest od pierwszego taska po deployment na produkcję
  • Codzienna edukacja, i praca z innymi działami w firmie których działa mogą mieć wpływ na SEO
  • Tworzenie dokumentacji, szukanie usprawnień, game changerów w SEO itp
  • Współpraca z innymi działami czy to marketingu, trafficu, produktu
  • Koordynacja prac agencji, podwykonawców czy to od optymalizacji technicznej, treści czy link buildingu
  • SEO in House
    To nie jest dobrze zbudowane SEO in House ale na tajną serwerownie jak znalazł

    Zalety SEO in House


    Przede wszystkim zaletą posiadania zespołu in house jest możliwość szybszego reagowania na zmiany, lepszej znajomości sytuacji w samej organizacji i co może być kontrowersyjne: większego poziomu wiedzy zarówno wśród SEO jak i w organizacji niż w większości agencji SEO.

    Tutaj dość istotne jest to że dział SEO o odpowiednich kompetencjach, ma też duży dopływ wiedzy od podwykonawców, musi być też mocno ogarnięty w tematach analitycznych, trendach, nowościach. Jest też blisko organizacji więc nie tylko patrzy na optymalizacje, LB czy content ale widzi to w dużo większym kontekście zarówno trafficowym jak i biznesowym.

    Prawda jest też taka że jeżeli mówimy o dużych serwisach to najczęściej zatrudniani są w nich ludzie którzy pierwsze szlify zdobyli w agencjach więc mają dużo większe kompetencje niż pozycjonerzy którzy tylko pracują w agencji przy najczęściej (jak większość polskich agencji SEO) średnich klientach którzy płacą za SEO 5000 zł miesięcznie i w tym maja jeszcze zapewniony content.

    Zaplecze w agencji a SEO in House


    Tutaj ktoś może powiedzieć – ale w agencji mają setki świetnych domen, zaplecz itp a in house tego nie zbudujesz. Prawda jest taka że wiele polskich agencji ma strony zapleczowe które nie mają żadnego ruchu, są po prostu WordPressami z lekko zmodyfikowanymi templatkami i tekstami kupowanymi na portalach kontentowych za 2 zł za 1000 znaków. To nie jest zaplecze a to że jest tych stron 200-1000 to przy klikuset klientach powoduje że są to tylko farmy linków których wartość dla SEO jest niewielka.

    Oczywiście sa agencje które mają fajne strony zapleczowe ale i tak pewnie sa one dostępne na różnych platformach.

    Co to ma wspólnego z SEO in House – jest taki fajny mit o tym że in house nic nie zbudujesz bo tak naprawdę tylko agencje mają zaplecze niedostępne dla innych i są w stanie zrobić lepszy LB niż dział SEO w firmie. Nic bardziej mylnego.

    Różnica między agencją SEO a SEO in House

    Co lepsze dla mnie SEO in House czy agencja SEO? Do pewnego stopnia rozwoju pewnie dobrym wyborem będzie znalezienie

    Dlaczego powinniśmy być częścią Twojego działu?

    Bo nie działamy jak typowa agencja – czyli wytczne , konsulktacja, później przerwa na miesiąc i powrót do początku