SEO PR

SEO PR co to jest?

SEO PR to usługa której celem jest budowanie dobrego wizerunku firmy w wyszukiwarce internetowej. W odróżenieniu od klasycznego PR skupia się tylko na jednym medium i oferuje też inne możliwości niż klasyczne Public Relations.

SEO PR
SEO PR

Na czym polega PR w wyszukwiarkach?

Usługa SEO PR składa się z paru części składowych które pokrótce opisze.

  • Sprawdzenie w jakich obszarach grupach bedziemy działać. Jak zawsze początek jest najważniejszy – w przypadku SEO jest to audyt SEO a w w przypadku SEO PR musimy zrobić wstępny „risercz”. Przede wszystkim określamy jak wygląda reputacja marki i jakie pola do budowy wizerunku mamy. Dana firma moze nie mieć żadnych zmianek, może mieć złą reputacje (często niesłusznie), może mieć dobrą reputacje na polu pracowniczym ale żadnych wzmianek biznesowych. To wszystko przed dalszymi etapami należy sprawdzić. Bo musi określić na jakich frontach działamy i czy wszsytkie potrzebują szczególnego nacisku: PR w stronie klientów, użytkowników, dobry wizerunek jako pracodawca itp.
  • Inwentaryzacja – sprawdzamy jakie już mamy materiały oraz jakie musimy jeszcze ogarnać tutaj jest potrzebne sprawdzenie:
    • Jakie mamy profile w mediach społeczniościowych
    • Czy były publikacje marketingowe w internecie
    • Czy firma ma wizytówki w internecie
    • Czy mamy filmy na youtube
    • Czy była prowadzona szaptanka (marketing szeptany, marketing wirusowy)
    • Oczywiście jak wygląda strona
    • Czy są opinie na portalach z opiniami czy porównywarkach cen
  • Dobór słow kluczowych. Niezwykle istotna kwestia to dobranie słów kluczowych które mogą wpisywać użytkownicy szukający informacji o firmie – najprostszy wybór to:
    • Nazwa firmy
    • Nazwa domeny
    • Nazwa firmy + opinie
    • Nazwa firmy + praca
  • Publikacja treści i optymalizacja nowych – oczywiście zeby było o firmie głośno konieczne są nowe publikacje zarówno na firmowych blogu jak i na stronach zewnetrznych. Na początku współpracy przygotowywany jest media plan dotyczący wszsytkich publikacji, optymalizacji już istniejących treści
  • Monitoring – to bardzo ważna część procesu – czyli ciagłe sprawdzanie jakie są wyniki dla danego słowa kluczowego i odpowiednia reakcja na zmieniające się warunki

%d bloggers like this: