Outsourcing SEO

Oferta SEO, pozycjonowania dla agencji kreatywnych

Outsourcing SEO

Outsourcing SEO to usługa skierowana dla agencji interaktywnych, reklamowych, domów mediowych które chcą poszerzyć zakres oferowanych usług o pozycjonowanie stron. Przekazanie części lub całości zadań związanych z SEO jest także dobrym rozwiązaniem dla agencji zajmujących się performance marketingiem, SEO które potrzebują dodatkowych zasobów do obsługi obecnych i potencjalnych klientów.

Budowanie działu SEO

Budowanie od podstaw działu pozycjonowania jest bardzo trudnym, czasochłonnym i przede wszystkim kosztownym zdaniem. Nie da się w łatwy sposób zrobić tego w krótkim czasie gdyż budowa kompetencji seo to lata praktyki którą można zdobyć tylko i wyłącznie przez eksperymentowanie i zdecydowanie nie powinno się tego robić na klientach.  W dziale SEO potrzebujemy oprócz osoby która zebrała doświadczenie przy najróżniejszych projektach od pozycjonowania lokalnego małych firm przez biznesy e-commerce – także narzędzi, zaplecza.

Outsourcing SEO

Narzędzia w dziale SEO

Narzędzia rozumiane jako oprogramowanie wspomagające pozycjonowanie np. screaming frog ale także strony zapleczowe to kolejny koszt jaki musi ponieść osoba starająca się stworzyć dział SEO. O ile zakup samego oprogramowania to dość prosta operacja to stworzenie stron wspomagających to już trudne i czasochłonne zadanie.

Dlaczego warto zainteresować się outsourcingiem SEO?

SEO

Poszerzając wachlarz swoich usług często chcemy sprostać oczekiwaniom klientów nie do końca zdajemy sobie sprawę z koniecznych inwestycji aby daną usługę świadczyć profesjonalnie. W przypadku pozycjonowania musimy podjąć inwestycje w odpowiednie narzędzia, strony wspomagające a przede wszystkim musimy posiadać zespół z olbrzymim doświadczeniem.

W przypadku outsorcingu SEO jest to dużo łatwiejsze. Zlecamy wykonanie usługi w modelu efektywnościowym który będzie dobrą motywacją dla agencji SEO i cyklicznie kontrolujemy w monitoringu postęp prac. Oczywiście aby współpraca była jak najlepsza konieczna jest do tego stosowna umowa oraz dobór odpowiedniego partnera czyli seo.net.pl 🙂

Rozliczenie outsourcingu SEO

Sposobów na rozliczanie się z outsourcingu SEO jest wiele. Poniżej modele w których pracujemy:

Prowizja jako podwykonawca

Jest to jeden z modeli w którym jesteśmy „cichym” podwykonawcom. Firm zleca wykonanie całości usługi SEO – optymalizacji, link buildingu oraz contentu jednak klient nie wie o naszym istnieniu.  Całość kontaktu, rozliczeń z klientem bierze na siebie zlecający – my skupiamy się tylko na SEO. W tym modelu dostajemy mniejszą część tego co wpłaca klient.

Program partnerski

W tym modelu jesteśmy niejako sekcją, działem SEO w danej agencji. Komunikujemy się zarówno z klientami poprzez maila zleceniodawcy, uczestniczymy w spotkaniach. Tworzymy dział SEO u zleceniodawcy

Przekazanie leada SEO

Model w zasadzie działający jak program partnerski. Agencja ma na swojej stronie ofertę SEO a w przypadku zapytania odsyła do nas a my już w 100% przejmujemy klienta. Po każdej wpłacie klienta odpalamy procent dla agencji. Prosty i przejrzysty układ

Outsourcing SEO - podsumowanie

SEO

Usługa outsourcingu jest po prostu fajna 🙂 Wiele agencji ma sytuację że klienta chcą obsługiwać kompleksowo ale nie do wszystkiego mają specjalistów SEO a o dobrych speców od pozycjonowania ciężko. Zamiast odmawiać klientowi można posiłkować się nami i wtedy klient będzie miał kompleksową obsługę w jednej firmie

Dlaczego SEO z nami?

W modelu outsourcingowym współpracowaliśmy z wieloma agencjami interaktywnymi ale także a może przede wszystkim dla największych w kraju agencji SEO. Przejmowaliśmy w tydzień pule kilkuset klientów co dzięki dużej automatyzacji się udawało, przejmowaliśmy też projekty po innych podwykonawcach które ratowaliśmy przed wypowiedzeniem